Velkommen til AKS

Velkommen til Rødtvet Aktivitetsskole (AKS)

Oppstart på AKS:
Vi bruker august til å bli kjent med hverandre, rutinene på AKS, skolens område og nærmiljøet.

Noen barn trenger litt tid for å bli trygge. Sett av god tid til levering og henting de første dagene på AKS. Noen barn trenger også å ha litt kortere dager.

Den første dagen barnet er på AKS vil dere få utdelt ukeplan og dagsplan og må foresatte sette av tid til å fylle ut et egenerklæringsskjema.

1.trinn skal være i 1. etasje i bygget vi kaller Kuben. Vi bruker samme rom og garderobe som skolen, og aktivitetene vil foregå i klasserommene og i et eget AKS-rom på Kuben.

Barnet må bli levert senest kl.09:30 i uke 31, 32 og 33. Da starter vi opp med aktiviteter.

Mat og klær:
Elevene må ha med seg vannflaske og to matpakker hver dag. Vi serverer ikke mat i ferier. Vi oppfordrer til å ha med sunn mat i matboksen og mat som er enkel å spise hvis vi er på tur eller sitter ute i skolegården.

Vi kommer til å være mye ute, og det er viktig at barna har med klær for all slags vær.

Det må alltid ligge regntøy, gummistøvler og et helt skift på plassen til barna, f.eks. genser, trøye, bukse, sokker og truse. Barna må ha med innesko.

Ved varmt vær må man ha med lette klær og eventuelt sol-hatt/caps og solkrem. Smør barna før de går hjemmefra.

NB: Husk å merke ALT; vannflaske, matboks, solkrem, klær og sko osv.

Kommunikasjon med AKS:

Vi har en telefon til basen som er betjent i AKS-tiden.
Nummeret er: 95 77 34 71

Baseleder på 1. trinn heter Sugi og kan kontaktes på e-post: vaachuki.balasingham@osloskolen.no

Når skolen starter vil baseleder sende ut ukeplaner. All informasjon vil også bli hengt opp på tavlen i gangen i 1. etasje på kuben.

Henting og levering:

Vi har en voksen som er ansvarlig for å krysse barna inn og ut. Det er viktig at dere alltid går til krysselisteansvarlig og gir beskjed om at barnet er kommet, eller blir hentet.

Hvis barnet skal bli hentet av andre enn foresatte, må vi få en tydelig beskjed om dette.

Vi gleder oss til å bli kjent med dere. Velkommen til Aktivitetsskolen!