Om Hjertesone prosjektet

hjertesone rodtvet

Nå skal skoleveien bli tryggere!

Rødtvet skole har blitt valgt ut som å bli pilotskole for prosjektet "Hjertesone" som skal gjøre skoleveien tryggere for elevene.

Dette blir et spennende og viktig prosjekt for å gjøre trafikksituasjonen rundt Rødtvet skole bedre.

Utdanningsetaten inviterte i fjor høst, alle Osloskoler med barnetrinn til å søke om å bli pilotskole for prosjektet Hjertesone – tryggere skolevei.

I skoleåret 2018/2019 skal hjertesoner piloteres på to skoler i Oslo (Rødtvet og Ekeberg).

Målet er at opplevd sikkerhet og trygghet ved gåing og sykling til skolen skal forbedres.

Hjertesone er et prosjekt som hjelper til å få mindre biltrafikk rundt skolen, og gjør det sikrere for elevene å gå eller sykle. Det går ut på å skape bilfrie områder rundt skolene, og sikre trygge og attraktive skoleveier.